A ordinary day.

För jag har inga vardagsrutiner men lika glad är jag för det.
Idag har jag gjort både dittan o dattan känns det som och min gamle granne gav mig några ord av visdom. "Vi blir bara äldre o äldre här på gatan, de va inte länge sen du var så liten o sprang omkring här och lekte." Jaa, de går fort minsan, de gäller att ta vara på det, för min del är de lugnt, ja har de bra, ingen dag är en annan lik typ men de gillar jag och nu ska jag bara lista ut nästa steg. Norge; Ja tack!

Idagens har jag minsan varit riktigt snäll, städat hela nedervåningen åt mor och far. Varit ute och gått, gick till blomsteraffären köpte rosor, gick till kyrkogården o lämnade dom på farmor och farfars grav eftersom min käre farfar skulle fyllt 80 år idag och jag saknar dom. Sen var jag snäll och stannade upp och pratade med våran kära gamle granne, som jag inte minns vad han heter just nu, tant Ellen och farbror  Åke. Så va det ja =) Han är trevlig men de är nästan jobbigt att se hur gammal han har blivit. . Jag berättade om hur jag tar en dag i taget o det tyckte han va smart,, sen berättade jag att jag vill till Norge. Då sken han upp och sa ja det skulle nog va roligt, i oslo är det livat. Det är kul och se hur glad han blev av att bara prata lite, oftast susar jag ju bara förbi på väg till spårvagnen eller något.

Nu ska jag ta tag i nästa steg, körkort / skriva CV. Något av det. Ikväll kommer jag bojkotta rix Fm, ändå inga bra artister så de stör mig inte så mycket. Jag ska till Bacchus och äta med släkten för farfars skull. Kan bli trevligt, men sen ska jag självklart möta upp vännerna för fest. =) Hugo ikväll? Aldrig fel. Jag vill :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0