Inga klappar i år? En plopp i alla fall . .

I could say welcome back, but I wont, because youre not.  . .
Halsfluss AGAIN!
Hade halsfluss för drygt en månad sen, runt halloween, o nu vaknade jag i söndags och ja, jag vet inte vilken jämförelse som är bäst, antingen må ja ha ätit en sumobrottare som fastnat i halsen, eller så är ja helt enkelt som en uppblåst groda.. Illa är de i alla fall, jag mår kalas i övrigt men vad hjälper det. Gick ifrån jobbet idag o gick till doktorn, sen fick ja inte komma tillbaka..

Då sitter man här med tända ljus, OC i bakgrunden och filurar på allt och inget.. Men mest på vad sjutton jag ska önska mig. De enda ja kommer på är omöjligt.

Ipod -  Fick en julen 06, den som pappa en gång hittade på gräsmattan då han nästan körde över den med gräsklipparen. Den som jag också en gång påstod va stulen, men som låg o fickan på en myströjja i garderoben ?! Och nu så är den borta helt.. sen i våras. Så pågrund av min slarvighet så tänker dom inte betala två stycken till mig, så den får ja köpa själv med den kommande lönen.

Rosa Digital kamera -  Funkar inte det heller, det fick jag i somras när ja fyllde år, ( 8 juni ) Midsommar glömde ja den tillsammans med väskan i ett mjölktält, jaa hör hur de låter, men den kom tillbaka, nästa fest här hemma så tappade jag den dock i marken och numera tar den bara lila bilder. Lustigt. Men ja de är väl anledningen till att dom inte tänker köpa någon ny. (Bildbevis kanske dyker upp när jag byter dator)

Mobil -  Köpte ny i våras, som dock är sönder, eller ska man kanske säga vattenskadad? Men det är självförvållat men med garanti kvar så den får jag nog lov att lämna in.

Egen bärbar dator -  Så ja äntligen kan kasta ut databordet och muppdatan som enligt mig tar allt för mycket plats. På tok för dyrt I guess, speciellt då ja är helt bestämd på en vit eller ljusrosa så de stiger i pris som sjutton, också något ja får köpa själv när lönen kommit.

Vad är de då kvar? Tallrikar, porslin och glas har ja så de räcker och sjunger om det, har inte plats till att köpa på mig mera.. Underkläder/kläder önskas alltid. Men de brukar ju bli en rejäl och seriös sak, sen småsaker.. o i år har ja faktiskt inte önskat mig ett dugg, inte ens kläder, de ja velat ha har jag köpt så nu har ja hjärnsläpp. Vad sjutton kan man önska sig?!

Jag ska i alla fall köpa en plopp (bland annat) till min kära morfar. Det är nog de som gör honom gladast. :) Men självklart så ska den vara från tomten. Han ger oss alltid plopp, julklapp, påsk, födelsedagar, jaa de räcker me att dom har varit o handlat så kan han komma förbi med en varsin plopp till mig o bror. Så ja vi kan alltid räkna med ett plopp paket. De han antagligen inte vet är att varken ja eller Tommy aldrig skulle köpa plopp om vi själva fick välja. De äter vi ju bara för att de är de andra riktigt goda redan är uppätet?! :D Men såklart Morfar, den dagen du slutar köpa plopp så blir vi nog ledsna båda två, som den dagen du slutar gömma påskäggen. ( Trots att ja fyller 20, o bror min är 24 :O )




Gaphals 1 va så snäll och följde med gaphals 2 till doktor kosmos idag.
Det tackar gaphals 2 givetvis så hjärtligt för.

Tack - Jag kunde ha dött.



Kommentarer
Postat av: Amanda

Önska dig resechekar så vi kan dra iväg och resa :D

2008-12-15 @ 19:44:56
URL: http://backhaus.blogg.se/
Postat av: Robin

Ibland är det dyrt att vara slarvig :)

2009-01-03 @ 04:45:52
URL: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0