I dont wanna be told to grow up.

Snart bär det av till Jobbet, känner mig enormt och smått stressad, ska hinna jobba, handla en massa faktiskt nödvändigt, rengöring och underkläder på stan. Sen ska ja hinna sola och ta en promenad med Madeleine. Efter det ska jag hem och hinna städa och packa medans jag samtidigt vill göra något roligt. Oså måste jag handla mat att ha med mig så vi överlever resan och allt.
 Lyckades byta bort tiden på söndag. Marre hoppade in istället så får ja ta hennes tid nästa söndag.

IMORGON BLIR DET SÄLEN!
Buss i 10 timmar vilket självklart är mindre roligt. Men vi får göra det kul.

Jag kom och tänka på en sak nyss när jag ringde kära Madeleine.
Hon var och kollade på bil med putte. Hon har vuxit upp och lämnat mig här barnslig och oansvarig som aldrig förr.
Hon har flyttat hemifrån till Putte. Lagar och planerar maten själv. Handlar själv, tvättar själv. städar lägenheten själv. Åker och köper nya möbler och till och med bil. Snart har hon körkort också, Madde, du stressar mig. :D

En annan gör enbart det man tycker är kul. Har man en massa massa plugg man behöver göra på lovet. Ja, då bokar man en resa istället, så man lätt skjuter upp det med bra samvete. Hade dessutom bokat mina första körlektioner på lovet för en gångs skull. Men se där, lyckades skjuta upp det ett tag till. Några dagar som antaligen blir till månader. Snart ett år sen jag skrev in mig på körskolan och jag har fortfarade inte tagit en enda lektion eller öppnat teoriboken. Den har jag föresten slarvat bort tror jag .
Jag köper inget vettigt. Mest kläder och smink. Och lägger pengar på en massa nöjen. Jag har en sak sparade tills jag flytter hemifrån. Sex stycken Vinglas från Nordik som jag lade vantarna på. Tror ni jag klarar mig på det?

Jag tvivlar . . .
Ska lägga väntarna på dom där ursnygga tallrikarna från Bruka snart. Love them.
Men 150 kr för en tallrik ?! Tack och lov för personalrabatt.

Nu har jag nästan bråttom.
Adios amigos mina nära och kära. På återseende eller något.
Pusssssss




      

Kommentarer
Postat av: madde

hahahaha. är du typ världens yraste människa på den här jorden eller ??? :D roligaste smset jag läst på länge kom till mej inatt o jag fick ett gott skrattt imorse när jag läste det!! haha.

2008-03-01 @ 16:18:16
URL: http://madyliine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0