Äggjakt i värmen -

Nu sitter jag här i trädgården i bekiniöverdel o solar, och det är så sjukt varmt! Kan man tro att det va mars och till o me snö nyss ? I alla fall så klagar jag verkligen inte, jag njuter av min ledighet till max, så himla skönt att få lite långledigt och verkligen bara kunna vara ett litet tag och slappna av till hundra. När man väl jobbar på heltid så kan jag garantera er som inte vet att man verkligen uppskattar sånna här helger, att bara få va måste ju vara bland det bästa som finns? All denna vardags stress är så himla, ja stressande! Sitter hela dagarna o funderar på vad jag ska göra direkt när jag slutar, och i vilken ordning jag ska göra det för att spara mest tid. Men ibland även om jag är dålig på det så tror jag att man behöver stanna upp lite, åka hem och sätta sig ett tag och bara va. precis som idag. Gårdagen va också tänkt att vara sån men sen kom jag på att vi skulle ju till landet och leta ägg och äta påskmiddag hos mormor och morfar. Sen var de bara rusa hem och fixa sig inför kvällen så helt så avslappnande var det aldrig.

Förövrigt så är det faktiskt lite roligt hur min morfar verkligen engagerar sig i att gömma påskäggen för mig och min bror. 20 och 24 år liksom?! haha de är så gulligt och se hur busfröet kommer fram i blicken när han går o lurar bakom oss när vi letar. Och ja jag kan väl säga att han har sina luriga ställen, de ena hitta vi på släpkärran, under en massa plankor. Om ja inte visste hur han va så hade jag aldrig letat där kan jag tala om. =D Tidigare gånger har vi hittat de, hängandes under en kanot som förövrigt va upponer så den va liksom i men under kanoten, if you know what i mean. Sen har vi ju alltid den gången han hade klättrat upp och satt fast ägget i grenarna högst upp i ett jätte stor träd för att sedan snurra ett rep runt trädet som man sedan skulle dra i för att få ner ägget.. som sagt han går in för det riktigt ordentligt.
 
Men sån är han, Nisse, min morfar, han som alltid älskade och se Tom & Jerry, var dom hemma hos oss och vi såg de så tog han de ju som en anledning till att få se det. När mamma sen ropade att vi skulle äta så var han den som slet sig sist från Tvn och Tom & Jerry, han var dessutom den som alltid skrattade högst då varken jag eller tommy var lika förtjusta i den där elaka katten och klipska musen. :D Haha han är go han. Kommer nog aldrig glömma när vi va ute vid bäcken i getå och gick, jag ville så gärna hoppa över bäcken men feg som ja va så vågade jag  inte. Han sa jo men de är lätt de är bara hoppa på den den o den stenen, men tillslut fick han minsan visa hur lätt det va. Så han tar ett skutt och hoppar till första stenen. Glider ner i bäcken och senare till kvällen blev foten både blå och helt jätte svullen och så va den i antal veckor.. Allt för att han skulle visa stackars lilla fegis Emma hur lätt det va :P

Nog om detta, Musplattan på datorn riktigt kokar av solen så de är bäst att jag ger mig av och ställer in datorn igen.

Adios gott folk, ikväll är det fest! Eller hur? :)



Haha jag vet, jag va nog lite för stor för att göra en snögris, men de va ju julafton o allt =P

Kommentarer
Postat av: Robin

Emma demonstrerar skarpt mot våren genom att lägga upp en vinterbild! :D

2009-04-12 @ 11:58:15
URL: http://rsvedling.blogg.se/
Postat av: Emma

haha ja eller hur :D jaaa de va sjuuukt kul o som sagt mer blir de :D! <3

2009-04-12 @ 13:07:33
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0