En fredag i augusti, kapitell Emmas äventyr.

Nu har ännu en helg gått av mitt liv och jag är helnöjd med den! Den invigdes i fredags at Petters place, det var lite dricka och mycke umgås med några vänner. Väldigt trevligt och kvällen slutade lite halvlustigt. Petter låg ute i en hängmatta på altanen och ser polisen komma. Klockan va ungefär tre och oops tänkte vi. Min tanke va snälla snälla snälla kom in bara för att jag hemskt gärna hade velat se deras miner då de upptäckte att det satt en sådär 8 st relativt nyktra ungdomar och bara pratade helt jätte lugnt och knappt drack. Haha hade väl låtit ungefär "Where did they go? Where are they hiding?" kanske inte på engelska dock.. Men Jacke kände att han va manen i huset iklädd hans foppa tofflor och gick ut o skulle klirra dom små gästerna som kommit, drog till på någon historia om någon payback och hämd mot grannarna. Polisen lämnade huset ganska snart och bad oss som vanligt bara att sänka volymen..

Sen va det dags att tringla hem för mig, gick bra fram tills de att jag hör en hög snarkning, skuttade till som den vildaste kaninen någonsin och med hjärtat i halsgropen och chippning efter luft så tittar jag mig omkring och tänker vad i * va de där! Och då ser jag honom, en man i sina bästa år som ligger och sover så nöjd på en gräsmatta intill trottoaren med händer nöjt på magen. Haha jag fick mej ett skratt och tänkte ta ett kort men så blev jag rädd och började tänka tankar som tänk om han vaknar och blir arg och jagar mig tills jag stupar, med den och "är han en mördare" tanken så gick jag snabbt därifrån och ringde och pratade av mig för att tänka på annat.

Det var en fredag i augusti 2 tusen 9 i kapitlet Emmas äventyr.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0