Så vad har mjölkpaketet lärt dig idag ?

Jag lärde mig ett citat som va ganska läsvärt "ingen kärlek är mer äkta, en kärleken till mat" - Av George Bernard Shaw.

När jag läste det högt för mig själv insåg jag att det lät väldigt patetiskt, ungefär som att det var en tjock gubbe som levt ensam i en ungkarlslya hela livet och aldrig prövat på något annat. Jag som singel kan väl kanske erkänna att oj va ja har kärlek till mat men liksom, hallå, de finns säkert någon "riktig" kärlek som kan övervinna tacotallriken, eller? Plankstek däremot vet jag inte, det är ju en klass för sig ;)

På tala om mat så har jag precis ätit Kolbullar, potatis och brunsås. Jag tänkte att jag va ju så smidig så jag skulle ju klara av att göra mat, damsuga och städa o rubbet samtidigt, o dessutom satt jag på msn mellanåt och sprang och sjöng till musiken, det gick inte så bra.. Slutade som sagt med kolbullar, men dom var skjutsingen goa!

Idag har jag varit extremt duktig. gick till jobbet vid 20 över sju och var med andra ord drygt en halvtimma tidig, sen gick jag på stan med Emelie och köpte nada. Sen gick jag hem och städade och dammade, sen damsög och våttorkade alla 43 kvadrat i min lilla lya och det blev så tjösigt! Nu ska jag dessutom ut och vandra. Föresten så märks de att Augustifesten är igång, jag hör småbarnen skrika från karusellerna. Eller åt minstone så tror jag de är dom de skriker ifrån, annars vore de ju sorgligt för då vill jag inte ens veta varför dom skriker?


Promenix Tjöflix!

                              


My pink darling!   Och någonting som kunde varit mina brända fina meatballs. Haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0