Changeling - Genom hjärta och själ.

Jahapp, nu sitter man här alldeles ensamen igen, Emelie har tagit sig hem till sen del av stan och snart är det faktiskt tänkt att jag ska sova. Men först måste jag tipsa er SE CHANGELING. Otroligt bra film. Jag satt på helspänn under hela filmen, jag va nervös och arg och jaa jag visste helt enkelt inte riktigt vart jag ska ta vägen i vissa stunder. Man levde sig verkligen in något otroligt. Det är en såndär film ni vet när man verkligen vill stampa i golvet och skrika och härja bara för att få dom att sluta, att förstå! Man vill så gärna göra något så snart vet man inte vad man ska göra, bara blir mer o mer uppspelt byter sitt ställning om o om igen bara för att jag helt enkelt blev så upprörd så jag inte ens kunde sitta still. Som jag sa antal gånger under filmen, ett nackskott, tro det eller ej, jag skulle nog inte tvivla.

För er som undrar vad den handlar om med risk för att jag berättar lite för mycket., haha; Det är en film som utspelar sig typ på 30-talet. Ett barn blir kidnappat, och återvänder sedan några månader senare. Men det stämmer inte ihop, mamman påstår at det inte är hennes barn, Walter som han så sött heter. Det blir ett hej dundrans liv och mamman får svårt för att stå för de hon tror då inga andra tror henne. Istället får mamman hemska följder,  jag tror inte jag borde berätta mer än så . .

Jag blev en aning besviken på slutet kan jag nog säga men sen slog det mig, filmen är verklighetsbaserad, och där kom det som en kniv i hjärtat! Helt sjukt, det finns folk till allt, och då menar jag verkligen allt! Att en människa kan göra något så hemskt, jag säger då det, det måste vara djävulen iklädd en människa. Om människan ens har ett hjärta så är de utan tvekan gjort av titan! Hett tips. SE filmen, jag tror inte du kommer ångra dig, det gjorde inte jag. Helt klart värd min fredagskväll!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0