En liten fundering . . Hur gör du?

När jag var på väg hem från jobbet/stan idag så satt jag på spårvagnen, mer o mer folk gick på så jag lyfte snällt bort påsen från sätet bredvid ifall någon själ ville sitta ner. I alla fall, det kom och satte sig en tant brevid en kille som satt och pratade i telefonen. Då ställde han sig upp och gick o satte sig brevid mig.  Stackars tant tänkte jag vad ska hon tro? Skrämde iväg honom liksom.. Sen när det blev en hel plats ledig sådär så båda är lediga då flyttade han sig och satte sig där. Jag vet inte vad ni tycker alls men jag tycker att det känns oartigt? Om jag sätter mig brevid någon så flyttar ju inte jag på mig så fort de blir en annan ledig plats, herregud vad ska den andra tro liksom, han kanske blir jätteorolig att han verkligen stinker ? Stackaren.. I alla fall så kanske dom vill att jag ska flytta på mig men de struntar väl jag i, då känner jag mig otrevlig, så isåfall så får faktiskt "den" flytta på sig, haha o de vore väl nästan ännu värre eftersom "den" satt från början men då är de i alla fall han/hon som är för pryd för att sitta brevid en okänd. 

I  övrigt så förstår jag inte dom som sätter sig på sätet längst ut så ingen kan få sitta bredvid eller dom som tar upp sätet brevid med en stor fet väska, trots att det knappt finns fler platser vid sidan om, så länge det inte är en stor resväska så för guds skull ha den i knät eller på golvet eller var som, är det inte meningen att så många som möjligt ska få sitta. ?

En himla trevlig själ på jobbet pendlar från Linköping varje dag, sen innan dom ens kommit ut ur linköping så va bussen full och folk stod upp. Då gick de på en tjej på typ 30-40 år som sa högt för sig själv, - Herrejösses ska man få stå hela vägen? Han på jobbet ställde ner sin väska på golvet och sa sätt dig här och klappade i knät. Först tittade hon sig omkring sen sa hon, vet du vad, jag gör nog de, jag lovar att jag inte är alldeles för tung. Ingen fara sa han och där satt hon i hans knä hela vägen till Norrköping, jag vet inte vad ni tycker om det men det tycker jag verkligen är exempel på ett hjärta av guld.

Hur gör ni? Flyttar ni er så fort de blir en ny ledig plats där du kan sitta helt själv, är det  bara jag som är rädd att den brevid ska ta illa upp då? Nu pratade jag dessutom om en resa som tar knappt 20 minuter.. skillnad på en stockholmsresa på två timmar liksom. =D











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0