Ut med de gamla, in med det nya.

Igår var jag som jag kanske nämnde i Linköping på en liten shoppingtur med Emelie aka Gasart. Framförallt om man jämför med 60+aren som låg framför i 10 km på en 50 väg, fast då är ju inte jag den som har rätt att klaga då jag inte ens har körkort än men ändå, men kan fortfarande få ge en liten åsikt . . .

Jag hade hoppats på att linkan skulle erbjuda de efterlängtade jeansen som jag jagar men icke sa nicke. Fast de betydde ju inte att jag kom hem tomhänt, utan bara att jag inte kom hem med de som var tänkt. Istället kom jag hem med en kjol, en tröj-jacka, en klänning och underkläder. Så de blev åtminstone lite ut med de gamla och in med de nya eller kanske mest in med det nya . . Jag blev i alla fall nöjd, klänningen är lite sådär vardag/fest, Vår/sommar/höst. Lite utav en alltiallo om jag får säga mitt, beroende på vad man har till liksom.. Små kikat på den ett tag så nu tog ja mig orken till att dra med mej den hem.

Generös som jag är så betalade jag även för Emelie skulle man kunna säga, då hon var klant nog att glömma plånkan i bilen. Bilen som vi förövrigt fick springa till som små ursäkta uttrycket men judar då vi upptäckte att parkeringen gått ut. Typiskt oss  . . När vi rullat in i Norrpan igen och in på rambogatan 244 (rätt?) Så erbjöds den populära Potatisgratängen med kött och sås A la emelies mamma. Smarrigt som sjutton. Underhållningen stog som vanligt emelies fader för haha :) Dom är roliga dom. Sen blev det i alla fall och köra en full Alem, en snäppet fullare Palle Palm och en skapligt nykter puttepatt, och sen vidare hem till vår relax kväll med melodifestivalen/film ungefär, sen kom Mamms och Papps även dom lite berusade så då stog sen min mor o far för underhållningen istället, haha.

Ikväll funderade vi på bio men det känner jag inte för längre så planerna går vidare. Nu ska jag nog skutta in i duschen. Adjöken! Här skulle de egentligen vara plats för ett foto på Emelie som liten men grattis Emelie, den funkade inte att lägga in!


Pyttsan! Fick bli klänningen istället. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0