Del 1, Idre . Det bästa med året 2008


Januari 2008; IDRE med Ewe, Linda, Jossan, Karin, Adam, Ante, Moberg och några jag inte minns vad de hette :P
Underbara dagar helt enkelt och massa nytt skojjigt folk!

Helt sjuk resa, ena dagen möter vi upp några på afterskin; Mitt försvar för att inte behöva bjuda in dom, är någon av er trubadur så kan ni komma. (Vad är oddsen liksom)  Svaret; ja faktiskt och vi har sånghäfte och gitarr me oss. Jaha men dååså liksom. Killarna blev inte så glada när vi bjudit över gäster till vår stuga så dom bjöd över några tjejer med. Och senare såhär på efterkälken fick vi höra att det dom filmade va till ett projekt i skolan " en vecka i Idre"  som skulle visas upp på skolan. O om man säger såhär, dom kom festklädda med lockat hår, vi gick osminkade med mjukisbyxor. ( Efter att vi suttit i bastun och haft det bra). Men det sjöngs dracks och stojjades hela kvällen, fram till 12 i alla fall då fjärde klagomålet kom, den här gången från "de ansvariga för hela alltet" och inte från grannarna som de tidigare gångerna. Orden löd; En gång till och ni åker ut ur stugan!  Jaha tänkte vi, de va första kvällen liksom. Men vi kickade ut folket och vi som bodde där satt kvar och mös o skrattade och roade oss åt kvällen i ära. Stora delar av skrattet berodde nog på SID som man skulle kunna säga att vi träffade. (Ice Age ? ) Likheten var extrem som ni ser nedan. Och vi får ju inte glömma "heren med skägg", och Adam då han låtsades vara jag när ja vägrade svara i luren, "- Jag heter Emma men du kan kalla mig Empan" Under hela samtalet förstod inte männsikan att han i själva verket pratade med 3 olika andra personer, varav ingen dessutom va jag. :D

Andra dagen blir vi rastlösa  när vi kommit från backen och fått i oss lite mat. Så vi bestämmer oss för att åka soppsäck. Det va inte så mycket "glid" som vi hoppats på så istället hoppade vi bland snöhögarna, till sist blev vi tillsagda och dagen efter gick det en textremsa på tv;n, Strängt förbjudet att åka soppsäck i backarna. Efter de skulle vi ta de lugnt, jag och Ewe tog en promenad och fick vägarna förbi farfars krog där blev vi uppmötta av ett helt gäng med killar från Göteborgs trakterna, de blev glas efter glas och självklart stannade vi och efter det blev de efterfest ett bra tag. Vilket vi inte förstod tidigare så bestog gänget på sjukt många människor av två gäng, och förvirrade som aldrig förr så följde vi me de ena. Jag med mina klackskor kunde knappt gå då de va så hala, ja helt enkelt höll i Kims arm medans han gick så gled jag bara med liksom :D Efter att en stackare från de andra gänget tjatat hela kvällen på att vi skulle gå tillbaka mot våra trakter. (Han bodde vid oss tydligen) så bestämde vi oss tillslut för att gå, och efter mycket mer dricka så var de fortfarande omöjligt för mig att gå, Tillslut sa de bara shuuff så ramlade jag bakåt och slog huvudet i marken. Jag kunde knappt ställa mig upp igen, dels för att det var halt och dels för att jag blev så yr i knoppen när jag slog i. Dom var hjälpsamma och vi gick sedan sakta men säkert vidare. Vi kom hem till en sovande stuga nästan in på morgonen. Hittade 2 av dom på soffan och jag och Evelina skrattade så vi tjöt och berätta glatt i munnen på varanndra om våran kväll för två näst intill sovande personer. Den kvällen var de otroligt synd att vi inte tog me någon kamera, men va fasan vi skulle ju på promenad, vi hade varken pengar, legg eller kamera med oss.

Dagen efter drog killgängen med stackars mej och evelina Offpist, och jag, de blev volt efter volt ner mellan skogen och dom bara skrattade. :D Dumma som vi va följde vi sedan med moberg och dom offpist i en avstängd backe, och ja snön var över knäna på oss. Vid ett av gångerna då de tog stop för mig så stog skidan rakt ner i snön och jag kom inte loss, varken från skidan eller snön, ewe fick pulsa upp genom snön och ta i för kung o fosterland för att få loss mej och skidorna ur snöhögen. :D Senare blev vi bjudna till killgängets "lyxstuga" jämfört me vår och antagligen många fler. middagen tackade vi nej till men det blev förfest med guitar hero och för en en del av oss även efterfest efter krogen. Har inte så mycket mer att säga än att det var sjukt kul. Sen har vi ju klant jag när vi väl var ute. Toadie, en stackare som var så rolig så ja blir tårögd. Snäll som han var kom han med en drink till mig, jag smakade ohh den va god sa jag, sen dunk så gick glaset i golvet. Och ja, händer de hemma så är de ingen som bryr sig men där va de som om alla skingrade sig, och toadie säger med en besviken röst, men Emma då.. Sen tappade jag mitt pass, toadie hittade det glatt o kom o sa Emma du måste följa me o hämta ut de i baren, jag fick inte för jag ser inte ut som du :O. Haha namnet toadie kommer från en svampmössa, honom glömmer jag aldrig, ett fin fint bälte hade han ju i alla fall ;) Dvs. Ett resårband hahaha!.Jag och Even tänkte nogrannt över erbjudandet vi fick att stanna kvar i deras stuga några dagar till och sen boka om biljetterna hem men tillslut tog vi beslutet att det fick nog räcka. Vi kom hem vid 8 typ påå morgonen, sov en timma drygt sen var de bara packa snabbt som attan o gå till bussen hem. Helt  klart en resa bland toppen!


   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0