You just gotta love it!

Jag har semester och jag kan inte säga mer än dom senaste dagarna. GU så härligt! Jag skrev att jag skulle berätta om helgen men det har jag inte hunnit så här kommer en snabbresumé.

Fredags; Först sista dagen på jobbet, sen hem o fixa sig med Emelie och tagga lite för kvällen. Blev sen upphämtade av Evenlinen och Amanda för att styra vår kos mot Linköping, Bergs slussar och Tomas Ledin! Så hiimla mys och jag måste säga att bilresan gör en hel del på sånna grejer :D sjukt kul i alla fall. Och eftersom vi tajmade klockan så bra så åkte vi raka vägen in till stan och till Otten för att skaka lite rumpa som någon en gång kallat det. Himla kul kväll måste jag säga, i stort sett nyktra. :) Sen blev det väl inte riktigt efterfest men däremot efterprat hemma hos Stoffe, väl hemma i sängen runt halv 5 om ja inte minns helt fel. Grym kväll!

Lördags; Trött som en gnu så skulle Morfar och mormor firas ute på landet, trevligt med god mat! Sen skulle jag åkt till Johannas 20 års fest men tyvärr så hann vi inte dit utan tog oss till Hugo.Hoppas på att få bjuda Johanna på en riktigt smarrig middag istället någon dag :) Kvällen var i alla fall sjukt kul. Efteråt stog Donken på schemat och efter en hel del engelska som jag inte riktigt vet vart de börja o en klättrandes Joakim o allt så kom vi efter ungefär 1,5 timmar till mc donalds. (Dom flesta vet nog att i nyktert tillstånd är det en gångbit på max 10 min. Men men kul va de och vartefter trillade jag och Amanda in hemma hos mig och somnade på stört. :)

Söndag; Hyrde film och lagade mat med Linda osen Adam och Pinken som joinade lagom när filmerna va hyrde och maten klar :D Mys :) Såg Raise your voice och tårarna forsade som vanligt.

Måndag; Shopping runda typ överallt i Ingelsta  med Madde och Linda, shoppades inte så mycke då kontot inte är vidare välfylt. Men på fredag så ;)  Sen åkte vi hem och bakade kladdkaka och såg på film, sen joinade Adam och Putte för ett kallt men ändå varmt kvällsdopp i Åby. Kanonens! Jag trodde ja skulle dö när jag stog på berget och tappade balansen o höll på o ramla i de iskalla vattnet. Snacka och chock !

Tisdag; Mulet hela dagen men de hindrade inte oss, jag, Tessan och Emma tog en picknick i mårängen och var självklart tvugna att ta även ett dopp. Vi planerade ölbrännboll så efter picknicken åkte vi och letade efter brännbollsrack och när vi hittat de vi sökte blev det tacos och Harry Potter =)

Onsdag; Åkte och bada med Emelie C och Evenlinen i gransjönäs. Satt och åt en massa gott och gassade i solen. Tillslut fick vi sällskap ute på bryggan då två tjejer kom med gitarr och undrade om vi ville ha lite musik så de blev lite allsång där längst ute på bryggan :) Sen blev de hem och fixa sig och köpa Woktime. O efter de tog vi "stadståget" till klocket för att ta oss till himpa men gick vilse i en blomstertrådgård och roade oss glatt med allt som fanns där, trädgårdslangar och burar. Sen va det ölbrännboll med lot´s of fusk och en massa trevliga människor. ! Sjukt bra kväll, efter att vi suttit där ett bra tag blev de trädgårn en snabbis och sen Wasa med Karaoke.


Jag är stört nöjd med min semester hitills! :) Idag blir det städa och tvätta osv, osen planering av helgens roadtrip. GU SÅ KUL! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0