Får dom verkligen någon fisk?

Ni som känner mig vet att jag kanske är en sån som tänker alldeles för mycket men det är helt enkelt så det är. Det är smällar man får ta. Och jag måste säga att jag förstår inte hur folk hinner med allt om dagarna ? Jag gör det ju inte?
Idag har jag i alla fall jobbat som vanligt, sen var jag hos läkaren igen och nu står jag på kölistan för att operera bort halsmandlarna också, hur jag nu ska hinna med det. .  Det var efersej inget jätte måste men det va lång väntekö så han skrev upp mig så får jag eventuellt säga ifrån när det är dags annars.

Nu kom jag precis in från en promenad, helt annorlunda nu när jag bor i min brors lägenhet. Jag gick en sväng runt strömmen och ja det kom en del tankar på vägen. Jag såg en alkoholist som stog mot en vägg och söp, tanken va väl ungefär stackars patetiska människa. Men sen vet ju inte jag vad som fick de så, men det är ju hemskt om de nu måste gå så långt. Lite senare på min lilla vandring mötte jag en jag mötte lite tidigare, hon sprang, det va ju duktigt, själv gick jag i rask takt och tänkte jag är ju i alla fall ute och går. Sen kom jag förbi en affär, en matbutik, med rysk och polsk mat?! Visste ni att det fanns här? Det kan ju ändå inte gå bra? hur kommer man liksom på att starta en sån butik? haha hellre ännu en ica. :) och nere vid strömmen ungefär överallt så stog det folk och fiskade, jag menar inte att vara negativ på något vis men hur sjutton orkar dom stå där i kylan och ensamheten och fiska? Och hur har dom tid, det kan väl dessutom inte finnas överdrivet mycket fiskar i strömmen ? Jag tror dom följde stömmen och strömmade sig ut mot havet eller något.. Men dom kan ju stå där och fiska, dom går säkert förbi en fiskaffär på vägen hem och köper en biffig fisk som dom kan skryta över för frugan när dom kommer hem :)

Sen kom låten lägg benen på ryggen och det gjorde jag. Nu ska jag lägga köttfärsen i pannan och laga mat. Och då menar jag stekpannan och inget annat.


På återseende.

Kommentarer
Postat av: Robin

Det finns ju massa orsaker till att man inte hinner med. Att man planerar för mycket aktiviteter, ser för optimistiskt på tiden eller att man helt enkelt utför aktiviteterna för långsamt vilket drar ut på tiden :)

2009-03-17 @ 18:43:39
URL: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0