Studenten!

Jag hittade ett klipp ifrån studenten förra året och kände att jag kan passa på att lätta hjärtat lite och tala om för att er därute som inte har tagit studenten än att det är THE WEEK in your life. ! De va i alla fall  bästa veckan i mitt liv, eller om man ska säga veckorna.. Det ni har framför er är någonting underbart! Helt fantastiskt, allt va så kul. Det går inte att beskriva med ord, saker som mösspåtagning, middagar, grill i parken, utgångar, dans, fest, stoj o tjohoj! Allt var så mysigt, så bra! Till o med dagarna, åkte o bada vid en sjö, åt glass i söderköping, åt utomhus med vänner, på serveringar, i parken, allt med den underbara mössan. Den där mössan är verkligen något speciellt! Den innebär lycka, frihet, sammanhållning, vänner, kärlek, livsglädje och allt allt möjligt! På något sätt så känner jag att studenten utan studentmössa, det är inte samma sak. Det är min studentmössa, mitt bevis på att jag har tagit studenten! Alla betyg o intyg o sånt vet jag inte ens vart det är, men studentmössan och likaså studentskylten har jag här i rummet så jag ser det varje dag. Mössan är speciell. Visserligen prickig o dan efter spild dricka ute på krogen. Men den har ju varit med om mycke! Likaså studentklänningen hänger så tjusigt i garderoben, alldeles för dyr för att aldrig mer bli använd. Men det är ju en studentklänning, MIN studentklänning. Vore ju dumt o förstöra den kvällen och den lyckan i den klänningen med att använda den igen?

Det är tråkigt att aldrig mer ta studenten. Även om man pluggar vidare så är det ju inte studenten.. Då tar man ju bara examen, visst de är säkerligen kul det med. Men det är inte studenten. Det medför inte nästan två veckor studentvecka, studentkryssning, flak och allt annat som var. Och jag kan lova, och garantera, att på Emelie's student i år, så kommer jag att tjuta! O allra helst då Linda är där, vi såg knappt på vår egen student! Vi gick i samma klass sen första klass, osen dom två sista åren så valde vi varsin inriktigt och gick då i parallellklassen.. Vi har alltid varit så himla tajta, förutom ett halv år/år där någonstans som vi inte behöver nämna :) haha. De är nog mitt enda ånger under studenten. Att jag aldrig såg dig på utspringet, jag fick aldrig ge dig din studentnalle! Och likaså madde!

Inte för att jag vill, men för att jag borde så ska jag avrunda nu. :) Ta vara på studenten, ni som varit där själva vet vad jag pratar om, ren lycka!


Ni som var med förra året, känner säkerligen igen den här! Studentkryssningen? kön till krogen? Utspringet? överallt :)





   

   





Om jag kunde, skulle jag utan tvekat göra det en gång till! Fast å andra sidan. så kunde det ju inte göras bättre :)
Woho, Student 2008. Klå den ni, 2009! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0