Vi kom, dom log, vi dog.

Ja, nu kan man ju undra vem som kom? Om inte en svart peaugot?! Registrerings nummer KFFXXX, vilka log ? Alla, vi, dom och dom runtom. Vilka dog? okej, ingen dog. . Men nog slog vi hakan i marken!

Nu kanske ni undrar vad det här kommer att handla om? Absolut absolut inget speciellt. Men ni vet, som svensk är man ju ofta väldans nyfiken ( inte en aning de kanske gäller ryssar, mulater och vietnamer också) men dom som känner mig vet att jag är ett extremt fall av nicke nyfiken, jag vill veta allt och lite till. Och så vitt jag vet så finns det en som är precis likadan, i alla fall nästan, jag tror en del redan har klurat ut vem, men för er som står bleka i ansiktet och kliar er i skägget just nu så kan jag tala om att den jag pratar om är Emelie Wieselgren.

Vi skulle precis som väldigt många gånger förr handla mc donals, happy meal, ( kan bara påpeka att killen i kassan trodde han fattat fel på beställningen när de satt två tjejer runt 20 och beställde happy meal, oså Emelie som till o me ville välja leksak ;) ). I alla fall, när vi står i mc drivern i hageby kommer det brandbil efter brandbil efter brandbil och gasar in mot hagebycentrum med blåljus på, nyfikna som vi blev skuttade vi i bilen och bara ville va klara så vi kunde ställa oss me lite bättre spaningsvinkel. Så snart maten kom innanför bilrutan så gasade gasart iväg och vi parkerade snabbt på parkeringen, sprang ur bilen och gick in på hagebycentrum, Helt plötsligt kom det rök överallt, mitt från ingenstans kommer dessa adorable brandmän springades, och räddade oss ur lågorna.

. . .Eller så kan det ha varit så att vi halvägs in insåg att det inte var någonting märkvärdigt då alla brandmännen satt kvar i bilen, så istället tog vi entresnurran runt ett varv också ut igen. På vägen tillbaka höll emelie på att snubbla på sin egen haka som släpade i marken då hon såg den snygga brandmannen. Men med den skyddsängel hon hade vid sidan om så klarade hon sig ifrån en sån pinsamt händelse som det kunde ha blivit.

Det här kan ha varit det lustigaste inlägg jag skrivit nykter, vilket måste tyda på att ja är väldigt trött. Emelie bad om en berättelse kring våran händelserika dag. Mycke mer händelserik va den kanske inte men det va faktiskt nära att Emelies kära mor och far gick på våran historie om brandmän som kom och räddade oss och bar iväg oss ;) Lite kul om jag får säga mitt.. :D













Kommentarer
Postat av: Amanda

Hahahahahah skulle velat sätt era miner :D

2009-05-13 @ 23:26:26
URL: http://backhaus.blogg.se/
Postat av: Emma

hahahaha klart de skulle gå på de :D!

2009-05-14 @ 11:39:36
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0