Operation.

Idag va ja hos Doktor Jones(Kommer ni ihåg? Aqua?!). Ne, men Doktor Johan var jag i alla fall hos. Satt o åkte till västervik för ett läkarbesök, det är ju sjukt egentligen. ? Men vad gör man inte... Dumma jag trodde att besöket bara skulle ta en kvart men nä för sjutton, 2 timmar. Vi skulle hit o vi skulle dit o dit. Steg 1. Prata, kika i halsen, klämma känna och avgöra, dvs bestämma datum. Sen ville han ha mail adressen och jag fick som vanligt skämmas. Emma understreck flickan, men med 2 k. Seriöst?! haha. Usch va den adressen är gammal och pinsam, jag verkligen måste skaffa en ny lite allvarligare mail.

Steg 2. ja då skulle vi gå till byggnaden mitt emot, sen till höger, sen vänster, sen upp en trappa, sen höger fram till en lucka och lämna kuvert 1. Läskigt!! Blodprov och sånnadär farliga saker skulle snart hända. och usch va ja ogillar de. Sen fick ja ett stort jäkla plåster som vägrar lossna, ja sitter o ständigt pillar upp kanterna sakta och harmlöst, pappa försökte lura mig till att dra bort hela snabbt som attan men icke. Sakta men säkert ska de va.

Steg 3. Ja då skulle vi tillbaka, upp en trappa till och sen vänster. typ. Till en lucka där med otrevlig personal. Där lämnade vi de andra kuvertet. Och sen fick vi sitta där o vänta bra jädra länge. Både jag och pappa gick fram och tillbaka med hårda steg lite då o då för att dom skulle höra oss men inte sjutton brydde dom sig. Men tillslut tillslut fick vi gå in till ett litet minimalt rum och sitta där och lyssna på en doktor som såg lite rolig ut. :D

Jag sa att han såg ut som frankenstein, min pappa tyckte att han såg ut som en sånhär och vinkade med handen som ja, ni vet, en viss typ av folk brukar göra. haha. Jag tror fortfarande att han är typ frankenstein, eller kanske båda. I alla fall. Jag kände mig dum när han ställde tusen frågor, varit inlagd förut? haft någon allvarlig sjukdom? ätit eller äter någon medicin? går på hälsokontroller regelbundet pga typ asma? Känslig eller inte tål något?! Röker? Allt va bara nej nej nej och åter nej. Han konstaterade att jag va frisk som en nötkärna, och då kändes de ganska lustigt att jag trots allt satt på en brits och va på ett förberedande möte för en operation ?! haha.

I alla fall. Det konstaterades att jag måste tvätta håret i lustiga saker. Ta massa smärtstillande tabletter på morgonen för att inte ha ont efter operationen, ta lugnande tabletter osen ska ja ha massa klisterlappar på bröstet, ekg eller va de nu heter, få drop, bli sövd, bli förstörd i halsen, sticka in en nål i handen och allt detta för att sen vakna upp och känna som att jag har en rejäl halsfluss och inte kunna äta på en massa dagar.

Tjaa... De låter väl vettigt. ?! Han förstod att ja va livrädd för sprutor så ja skulle i alla fall få bedövning. Det är ja nöjd med. Sen säger ja en sak till min far och mor. Tro inte att ni får lämna västervik medans ja ska sova där på ett läskigt rum. Aldrig någon måste stanna. :O

Förresten, för er som inte vet ...  Jag ska operera bort mina halsmandlar. Så sen ni, sen ska ja minsan inte bli svullen i halsen längre! AHA!









Emma med halsmandlar. Emma utan halsmandlar kommer om några veckor. Tror ni man ser skillnad?! Inte?! Osis.. hihi


Kommentarer
Postat av: emma

jaa men de gör den noog :D



Operationen går bra :D!

2009-11-27 @ 22:45:23
URL: http://[email protected]
Postat av: Linda

Ursch, minns när jag gjorde den där operationen. Inte kul men så sköönt när det är över och läkt. Men timmarna och dagarna efter är värre än alla halsflusser du kan ha. Men det går nog bra! :) då slipper du ju vara sjuk syup i kvarten.

2009-11-28 @ 10:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0