Glåpmesar och banditer. . .

. . .  Akta så dom inte smiter! Vilka då!? Tänker ni väl säkerligen nu, och jaaa, vem menar jag då? Om inte era vänner, förmodligen de allra käraste och bästaste ni har? En värld utan vänner och kärlek är tom. En värld med vänner och kärlek är så mycke värd. Som en vackraste av dom vackraste. Och det här skulle folk säkert kunna vrida på och säga att de kommer från en singels ord men faktiskt så tror jag att följande är fakta vare sig alla vill inse de eller inte. En värld utan vänner är inte komplett. En pojkvän kan aldrig väga upp den plats som vännerna har. En pojkvän klarar man sig utan för vilka är de som alltid ska finnas där behind och stötta dig? Jo vännerna.. Och gör dom inte de så är dom inte vänner. De rätta vännerna och den rätta familjen ska kunna få dig att känna dig älskad ändå. Allt behöver inte handla om en pojkvän. (Inte för att jag skulle klaga om de dök upp någon). Men jag har de ändå bra som de är, med vänner som mina så är man inte annat är lycklig ändå :)

En del kanske tänker oh gosh, kommer de här ifrån dig? Men vi håller nog alla med om att det va då och inte nu. Man var ung och man var dum. Och det berodde inte enbart på en sak, jag hade mina skäl och det va bra skäl. Men tänker jag på allt som det är idag så ångrar jag inte en minut. Vännerna kan ge en värme som är svår att förklara, har man några riktiga vänner så känner man sig liksom inte ensam för vad som än händer så har man en backup. Glädjen blir större med sina vänner och sorgen blir mindre. Så vi kan väl alla stryka ett streck över allt annat och säga att vänner är bra  ?

Uppskatta dina vänner. Visa att du finns där och framförallt. Kör inte den där gamla tjejramsan, hon ringer ju inte då ringer inte jag heller. Va den modigare och starkare och ring. Keep in touch, det kan komma en dag då du kanske ångrar alla du låtit gå.




Tummen upp för vänner, eller vad säger du Emelie ? Och ni andra ? :D


Kommentarer
Postat av: Amanda

Helt klart tummen upp! Du har så rätt, och ja alla gör sina misstag men man lär också av dom ;)

2009-09-18 @ 00:11:04
URL: http://backhaus.blogg.se/
Postat av: tess.

såsant såsant! vänner äger :)

2009-09-20 @ 14:15:40
URL: http://ottossun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0