Hjälpande hand?

Planering.

Det är ett ganska starkt ord, viktigt, oviktigt, underlättande men överskattat. Jaa.. hur är de egentligen med de där med planering ? Jag är ingen höjdare på det kan jag tala om.. Snarare för täskig. Jag skrev i något tidigare inlägg idag att jag skulle äta, städa, damma dammsuga och torka golven.. Här sitter jag? Jag har minsan inte gjort mycke mer än hämtat tofflor o tänt en himla massa ljus. Men visst, det är ju å andra sidan mys så det är ju ganska okej.

Och faktiskt så är de inte ens lite stökigt här hemma. Sjukt så mycket roligare det är att hålla koll på en lägenhet än ett rum ?!

I alla fall nu ska jag gå och lägga mig trots att magen kurrar. Har jag tur så hinner jag koka gröt imorgon :) Efter jobbet ska jag och johanna träna och ja.. jag längtar :D Dags att sova tidigt. Har jag tur så hinner jag krypa till kos innan tolv, då är jag duktig :)

Godnatt people- Jag vet att ni är där trots att ni inte visar er ;)


Kommentarer
Postat av: Emma - Foto m.m.

åhh braa Emma :D friskis kort nu :D?!

2009-10-01 @ 17:46:09
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Robin

Men någonstans handlar pedofili om en sjukdom. Personen i fråga kan alltså inte rå för att den är pedofil (så länge den nekar hjälp/vård).

Rånare och misshandlare gör ett val, kanske av ekonomiska svårigheter eller svartsjuka. Jag vet inte vad som är värst, att vara sjuk eller göra ett val, en handling, som utsätter andra för fara (till exempel ett rån). Men budskapet med mitt inlägg var egentligen att föräldrar vill skydda sina barn från allt som kan vara det minsta farligt, och tror att de kan skapa någon sorts drömvärld. Samtidigt är det många föräldrar som dricker alkohol och är fulla inför sina barn. Vad är det för ansvar?

2009-10-01 @ 18:14:41
URL: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0