Säger bara, färdtjänst hem?! Hallå?

Kom på att jag lovade att berätta om påskhelgen och dess festande och det orkar ja helt enkelt inte. Men jag kan göra en kort sammanfattning av onsdagen som skulle kunna jämföras med galenskaper.

- Det börjades helt enkelt hemma hos Amanda, in the basement. Det var mycke dricka, massa musik, lite spel och mycke prat. och ja, väldigt mycke "vacker" sång, de va i alla fall vad Amanda hade fått poängterat av övriga familjen som befann sig på övervåningen.
- Sen fick vi skjuts ner till Otten, där det bjöds på Onzda. Något vi snabbt la märke till var att en tequila kostade endast 35 kronor, då tjänade vi ju nästan på att köpa många tänkte vi och passade på. Vi som brukar kunna dricka ett par en vanlig kväll passade på att dricka ännu mer. Och ja, drinkarna va inte helt ute ur leken heller för hugo va de ju 25% i baren, så då tjänade vi ju nästan på att köpa drinkar där med.

I alla fall så va de Tequila hysteri. Så fort man mötte någon man kände så va de kom vi går till baren och köper tequila! Vi dansade och hade ap kul, de stängde av musiken på hugo så vi kunde sjunga för Palm som fyllde år, tråkigt bara att han inte minns det utan fick chocken när vi berättade det några dagar senare :D

- Efter krogen blev vi alla inkörda  i en taxi av pallis. Vägarna tog oss till Johan där var vi alla taggade för efterfest. Jag,Ewe, Emma, Emelie, Annie, Annielle, Palm, Johan och Olle. Det blev ganska rejält, vi hade ingen dricka kvar men som bevisat så hade vi druckit väldigt många tequila så det dansades, sjöngs, och battlades med låttexter fram till sju på morgonen. Givetvis föll folk ner i soffan vartefter, en del somnade och en del dansades sittandes (Palm), men jag, Emma, olle och Johan stog starkt kvar.

- strax efter sju beställde vi två taxi som skulle ta oss hem till mig så vi kunde sova, men det kom bara en, jag palm och ewe började vandra över hamnbron då vi kom på att spånkan faktiskt börjat gå igen.
Halvägs över bron så kom en färdtjänst taxi, ja vinkade till lite glatt och guess what?! Han stannar, mitt på bron i filen längst bort och vevar ner rutan, ville ni ha skjuts?!

YES! tänkte vi och hoppade in. Väl därinne när jag och ewe satt där bak med världens space så insåg vi att vi åkte färdtjänst hem och det va ju så sjukt hilarious! ja, skrattade så att tårarna forsade kan ja tala om.

- Väl utanför min port kom vi på att Mc donalds hade börjat servers frukost, vilket innebär extremt goda Toast! Så dit gick vi givetvis, mötte folk som va på väg till jobbet, till skolan. Palm ringde halva hans telefonbok, någon jobbade, någon åt frukost och skulle till jobbet, någon sov, och resten sov så pass att dom inte ens vaknade.

- Kom hem vid halv 9 och sen tog det ju givetvis ytterliggare ett tag innan hela bunten lyckats kurra ihop sig på en sovplats och somnat :D





















Ni är för bra! :) bilderna är as usual lånade av älskade Emma (utan att ha bett om lov, oops), Babiidarling.blogg.se :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0