Jag borde sova för längesen, men ..

Jag kom helt plötsligt på en sak. Det är ju nästan lite sjukt och egentligen på ett sätt helt förståeligt, men sen på ett annat sätt lite galet. Jag minns för mer än ett år sen när tre av mina närmsta vänner skulle ut och resa. Två månader i thailand. Därhemma var vi, jag och Emelie. som många som läser säkert redan vet så va väl nästan vi fem som de tre vännerna och jerry.  :D

Men i alla fall, till poängen var att jag ville så gärna följa med, emelie med. Men det fanns ingen chans liksom, jag hade precis fått fast anställning, heltid. Ja men tjena, ja börjar den anställningen med konstanta läkarbesök dock ofrivilliga utan pga tokhalsen. Som förövrigt är som bortblåst, pust.  Det kändes ju inte alldeles ypperligt lagom att fortsätta de med två månaders semester. eller ja, rent ut sagt så hade jag väl ingen chans ens.

Men de va inte de viktiga. Det viktiga var att just den stunden, så insåg jag hur mycke en nära vän kan betyda och hur hårt man ska hålla i dom man har. Oj va vi grät.

Ja såg era söta föräldrar och ja kan helt ärligt säga att de va när jag såg ewe och hennes mammas kram alldeles tårögda som de blev som värst. Sen när jag mötte den där söta tårögda blicken, tittade på Emelie som va lika tårögd hon. Då brast det mer eller mindre. Jag kände mig elak när vi fick så brått därifrån men oj va ja inte ville säga hej då även till era föräldrar. Som sagt, tårarna rann ganska skapligt haha.

Ni är för bra :) Jag kan ju också tillägga att vi tänkte inte åka dit o säga hej då, det hade vi ju redan gjort. Men vi gick på stan, och 15 minuter efter att stan stängde åkte tåget och vi kände direkt vi åker. ! När vi sen satt tårögda i bilen va de första vi sa, va fan åkte vi för?! :D

Sen att tiden faktiskt gick enormt fort och det inte va så länge som man trodde när man stog där är ju en annan sak. Jag klarar helt enkelt inte att se någon tårögd. Det brister direkt :D

Men sen hör de ju till saken att ni är preeeetty good ! :)





Och när man ändå pratar tårar så kan ja ju direkt säga att det va en jäkla tur att jag knappt såg mina gamla barndomsvänner på studenten. Typ Madde och Linda... Det kunde ha slutat i forsar :D

Känns det verkligen som två år sen?

Kommentarer
Postat av: Linda

jo minst sagt... :)

2010-05-20 @ 10:22:10
Postat av: Amanda

Jag gråter inte för mycket, men när vi skulle säga hej då va det riktigt jobbigt! Vi va verkligen som de tre vännerna och jerry.. Ni är pretty great :)

2010-05-21 @ 00:02:44
URL: http://backhaus.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

hihi ni var så söta som kom, blev en aning chockad :D!!! Åhh trodde de skulle ta jätte lång tid, men de gick rigkit fort :O Ja vi var verkligen som de tre ännerna o jerry plus en till ;D! Ni är BRAAAAA <3

2010-05-29 @ 18:12:50
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

vadå dålig stil, seriöst de har varit MASSA strul med denna resa. Tjafs hit o dit typ hela tiden. Ingén som kan bestömma sig folk ska byta hotel för att andra kommer lite senare. Andra kan inte bestmma sig för buss, bil eller tåg eller ens tid på dygnet. Andra vill vara hela helg o hinna med fler saker, andra bill komma precis innan konse´rten o sen åka hem tidigt för förmidagen. Priserna har höjts pågrund av att inget bestäms. det har varit en amssa strul och är fortfarande och jg kan ärligt sägha att på ett sätt har j ingen som helst lust att åka. jag hade inte räknat med alla dessa problem o hit o dit o dattan o skit. ja trodde vi skulle åka över helgen haa skiit kul o göra saker, Inte att de skulle bli en snabb vistlelse med massa onödiga kostnader och bara hux flux inget bestämt. Därför har jag inget sug till att pka längre och det äör jag inte ensam om för det vet jag att de andra känner. Jag väntar bara på att något ska bestämmas och det verkar som det kanske bestäms imorrn, hoppas ja!

2010-05-30 @ 22:35:38
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

jag har inte sagt att det är ni som strular o ja förstår när ni fixat allt. Men det har varit så mtk me allt annat o de äör avd jag fått veta nu,. jag trodde vi hade allt bestämmt, men det hade vi tydligen inte. Nu väntar jag bara på morgondagen o hoppas allt blir bestämt o fixat så man vet allt annars vill jag som sagt inte åka.

2010-05-30 @ 23:49:22
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

men tessan sa att emelie o de skulle prata imorrn om allt, så ja antar att allt löser sig imorrn.

2010-05-30 @ 23:53:02
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

Ja men det är såklart ni jag syftade på för det äör vad de andra sagt till mig. okej nae de har ja inte en aning om de äör sant eller ej. Men de andra sa att ni funderade på det bara för att din brorsa hade nätter eller billigare eller va de va som ni kunde ta på ett hotell. Ja de tyxker absolut ja med, men ja har inte varit med i allt detta snack, Jag har suttit hemma o pluggat o fått massa sms o samtal om att det är gräl och strul o tjaffs hela tiden. vänta lite här nu, För att det blir en snabbresa har inte ja beslutat. Vi hade bestämmt att vi åker fredag med bil o är till söndag, men helt plötsligt ska vi åka buss eller tåg o då på eftermiddagen på lördagen o de har inte ja bestämmt. Hade jag vetat att de skulle bli såhär så hade jag troligtvis skitit i balen o åkt samtidigt som ni. Men ja har sagt att idag vill ja veta vad de andra gör så får ja se hur jag gör, antingen åker ja tidihghare själv då om ingen annan vill det eller om vi tar bil. för jag tycker att det inte alls är roligt att åka så vi är i gbg vid 4 o inslöpp 5 o sen hem 12 dagen däörpå. Då åker jag heldre lördag morgon så manm får ut mer. Nae de asak absolut inte hänga på två personer, men det verkar inte som du vet något om hur vi 4 diskuterat o hållt på. Vi hade bestämt hur vi skulle göra men så vill inte två personer det.



Nae du ska inte låpssas något, men jag tycker att alla säer som de tycker o inte säger de till några o till andra är det inget. Åh ja tänker verkligen inte låssas för det är såhär ja tycker. Det äör bara en massa jävla sura miner hela tiden o ja är såååååååå trött på de. varför inte snacka o prata om allt?! Nej för då är det folk som inte vågar eller o andra ger bara pikar hela tiden usch va ja äör trött påt. är det någon som uttalar sig om något som i de här fallet ja ooojj vad de var folk som flög på. det äör inte bara jag som tycker att de kan skippa o åka o de vet ja vae sig alla säger de eller inte. det har varit osäkert o jag vill o har velat hela tiden att åka. men i och med att jag flera dagar får sms o allt att nehe nu ska vi inte göra så eller nu vet vi inteosv. Samtidsigt som ja sitter me hur mkt som helst i skolan, farmor har legat på sjukhus länge, aj allt kommerpå en gång o ja orkar inte hålla på fram o tillbaka hela tiden när ja redan sagt fråpn början vad jag tycker. Just därför gör det att man inte vill åka har man allt bestämt så skulle de vara fine men när allt ändras från dag till dag ja då vet man inget o allt känns bara som ett måste o stress...

2010-05-31 @ 10:23:09
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

jag ahr fått höra att emelie var med dig när du skrev dehär, o att hon inte lägger sig i o de stämmer verkligen inte för hon har varit sååå mkt delaktig i detta! Så man ska inte skylla över på andra heller.



Men nu är det så att Tessan o ja tar bilen lördag morgon så vi kommer till er skapligt, vi kommer åka tiidigt. Emelie o Amanda har fortfarande inte bestämmt sig så vi får se hur de gör. Men vi åker i alla fall bil som de får åka med i om de vill.

Så nu är det bestämt

2010-05-31 @ 10:42:57
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0