20 och superstressad, inte helt okej?

Jag har inte uppdaterat bloggen på typ, evigheter? Jag har inte riktigt tid faktiskt. Det känns ju lite löjligt att säga det för ja menar, hur lång tid tar de? Typ ingen alls?! Men det är helt otroligt, det är ju alltid så mycket man ska hinna, så många man ska finnas för, så mycket man ska tänka på, och det värsta är att någon spärr sitter ju därinne och gnager och säger att allting ska ju alltid vara 100%. Inget får vara halvdant.

Det tråkigaste måste vara att det är så mycket jag vill göra. Men man hinner helt enkelt inte. Ett heltidsjobb är inte alltid att leka med. Tyvärr är jag urusel på att säga nej till folk om jag inte har tid att göra något och istället så försöker jag klämma in ytterliggare saker på dagens schema. Vilket innebär stress. För min egen skull så kan ju de vara att tänka på, att hinna jobba, städa lägenheten, laga mat, träna och träffa någon kär liten vän, det är ju liksom lite tajt?! Jag måste lära mig det. Det räcker nog med att jobbet har sina stressiga stunder i sig. Måste försöka slappna av och bara vara också.. Men som sagt. Vill man mycket så vill man mycket. Snart börjar sommarschemat på friskis och sommaren överhuvudtaget vilket garanterat kommer innebära och träningen inte kommer prioriteras längre. Maj ut, sen får de möjligen vara enstaka tillfällen.

Jag kan ju nämna att jag i alla fall varit lite dutti och skickat in ansökan till komvux. Rättskunskap och psykologi på distans och kvällstid. Det blir ju minst sagt spännande och se hur jag ska klämma in även det i veckans schema. Haha. Det är ju i alla fall himlans intressanta ämnen så de ska bli kul! Trots allt därför jag väljer att nog prioritera in det i höstens schema någonstans. :)

Och finally! Jag sprang på Hanna på stan och vi säger ständigt hur vi måste ses snart, vi hörs till nästa vecka och tar de någon dag då. Och ja, så har vi säkert sagt i antal år. Hon har ju inte ens sett min lägenhet och det är ju ändå drygt ett år sen jag flyttade. Så nu jäklarns drog vi fram kalendern och tog en dag. Onsdag nästa vecka it is :)





Tänk om man kunde ha de sådär fridfullt ibland ?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0