Halloween please make a scene .

Idag är de dags igen, dags för att fira halloween. Jag minns så väl förr förra årets halloween, jag mådde inte alls någon vidare bra den dagen. Hade varit sjuk och ätit pencilin ett bra tag, snarare 2-3 månader. Anledningen till att jag inte mådde bra var minsan inte drickan som för en del andra utan här hade man världens sjukdom, ont i halsen så de hette duga. Men jag intalade både mig o mamma om att jag mådde så bra så bara för att jag ville gå. Men så snart vi satte oss på bussen till norsholm så insåg jag att jag inte alls mådde så bra.

Förra årets halloween minns jag nog inte, jag har hela tiden trott att den kvällen jag precis skrev om var förra året men fy nej här går de undan! Jag insåg ju alldeles i skrivandets stund att de inte alls kan ha varit året innan utan som sagt året innan det. Livet leker allt ett spratt med oss ibland. Amazing. Och inte hänger man med i farten inte, men vad är väl de o begära. Vi har redan haft vår första snö och ska planera in julledigheter. Jag som knappt släppt min sommarledighet. Och bara för de i skrivandets stund så lär dom väl börja hänga upp julsakerna på stan nästa vecka. Wouldn't surprise me at all.

Men åter till ikväll så är det maskerad på hugo ikväll igen. Och på förfesten mer eller mindre. Men Hej jag är världens tråkigaste människa. Jag har inte haft tid eller energi till o komma på några kläder så jag skippart. Och inte jag ensam utan även min tjejkompisar så då är de väl inte så fy skam? Jag kör på mitt Civilpolis och hoppas att dom köper det. :)


Vad är en bal på slottet?



Förresten på tal om dessa skrämsligheter så hörde jag rykten om köerna till butterix i stockholm, lååååånga köer ut på gatan och vakter som släpper in några i taget. Jisses. Då är de ju nästan värt o skippa festen eller köra typ som sagt civilpolis. Eller varför inte helt enkelt en arbetare? dom kan ju se ut hur som. Kanske en spanare, dom ska ju också slinka in i mängden så dom lär ju se vardagliga ut. Eller så erkänner man sig själv och går dit under namnet fantasilös människa. Det finns nog många alternativ ändå! :)




Kommentarer
Postat av: madde

civilpolis hahaha det ska jag köra på varje maskerad :D

2010-10-31 @ 19:28:04
Postat av: madde

som om jag går på så många ;)

2010-10-31 @ 19:28:38
URL: http://hellomadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0